Menu

Fjerbolde guide

0 Comment


Det har været år siden min mand har været på vej til hans ugentlige badminton spil med sine venner, men der er sket noget i løbet af sidste uges spil. Så snart badminton spillet var forbi, stod han ned og strækkende kun den ene side af sin krop og forsøgte at nå frem til en skyttel på gulvet. Han følte straks en bølge af smerte på hans nederste ryg.

Han var i mere smerte de næste par dage, og han gav endelig op og gik for at høre en kiropraktor. Ifølge lægen har min mand lidt rygsøjlskade, mens han plukket skyttelåse, en af ​​hovedårsagerne, der har bragt mange skadede badmintonspillere med lignende symptomer på hendes klinik, fordi de har hentet for mange fjerbolde badminton.

Mange af disse patienter har taget denne enkle handling for givet og har en tendens til at glemme at tage sikre måder at hente pokaler på, især når de kæmper mod slutningen af ​​et badmintonspil.

Det skønnes, at en badmintonspiller ville afhente en fjerbold i gennemsnit 50 gange i et enkelt spil (dette nummer gælder for single players).

Det kan være mere under træningssessioner. Lad os vide og skriv din kommentar nedenfor, hvis du har forsøgt at holde styr på dette nummer. At samle fjerbolde er ikke nogen leg.

Hvilke fjerbolde skal man vælge

Forestil dig den samme bøjningshastighed ved at samle fjerbolde på den forkerte måde, der bruges mange gange i en time eller måske mere, hvilket faktisk ville forårsage spillerens muskler og nerver omkring rygsøjlen at blive betændt på grund af den samme vridningsbevægelse og strækning.

Små genstande som skodder har en tendens til at bidrage til rygskader, fordi de er svære at nå, når de hviler på gulvet. Brug Ballerina Way, hvor du langsomt støtter din krop ved at balancere på et ben. Løft derefter og stræk et andet ben vandret bagud som en ballerina balancering. Forlæng din arm (den ene på samme side som det stående ben) for at nå skytten. Hvis du tror, ​​at dette udgør feminine, så tænk på golfere, der bruger det samme, når de samler golfbolde. Det er samme måde med fjerbolde.

Den ‘Stick din røv ud’ måde

Denne metode bruger dine benmuskler mere end din rygmuskulatur, og dermed forhindrer du rygskade. Først sænk din krop ved at bøje begge ben. Bøj langsomt din krop fremad og nå frem til skytten. Ingen kropsvridning involveret her, når du samler fjerbolden op hvilket er godt.

Hvilke fjerbolde er bedst

Dette er den mest ideelle og “stilfulde” metode, fordi de fleste top badminton spillere kan gøre det nemt. Jeg har kigget på dem og ønsket, at jeg også kunne gøre det, når jeg samler fjerbolde op. Jeg håber med denne blog, at læsere vil, prøve nedenstående trin, og også være gode til det.

Sådan gør man. Først placerer skytten på gulvet, så korkens spids vender mod dig.

Hold din ketcher løst ved kun at berøre ketcher håndtaget med fingrene. Du skal have en kløft mellem din håndflade og håndtag.

Juster ketcheren med skyttelens krop. Hvis du holder ketcheren med din højre hånd, skal skytten være til venstre for ketcher og vice versa. Rackets vinkel mod gulvet skal være cirka 45 grader eller mindre (næsten vandret) til gulvet for nem afhentning. ketcher og fjerbolde bør konstant røre ved hinanden.